Klantervaring klant #1

Om een beeld te krijgen van hoe €S een verschil kan maken voor haar klanten, heb ik klanten gevraagd om hun verhaal te delen met jullie. Dit gebeurt anoniem. Ik heb tevens gevraagd of zij geen reclamepraatje willen houden, maar een echt beeld willen schetsen hoe zij het ervaren. Ik heb de complete tekst gekopieerd en geplakt onder in dit bericht. Dat geeft het meest eerlijke beeld.

Ik wil de lezers vragen hun respect te uiten door de berichten zo vaak mogelijk te liken of door erop te reageren zonder oordeel, maar met veel respect. Dit is een hele stap die de klanten hiermee zetten. Zij doen dit om aan andere mensen te laten zien dat de drempel hoog is, maar het resultaat groter. Voor mij is het nooit belangrijk hoe iemand terecht is gekomen in de situatie waarin ze verkeren, maar ontzettend belangrijk hoe nu verder?

Hieronder het eerste verhaal:

“Inmiddels zijn wij al meer dan 1 jaar klant van Es.
Echter was het, als ik eerlijk ben, geen gemakkelijke keuze om toe te geven dat wij hulp nodig hadden.

Met 2 jonge kinderen, en een derde op komst was het financieel niet rooskleurig. Niet doordat er te weinig binnen kwam, nee omdat wij zelf verkeerde keuzes hadden gemaakt. We hadden immers beide een goed betaalde baan.

Brieven maakte ik open met pijn in mijn maag. Wel wisten wij precies wat er open stond en bij wie. Daar ben ik blij om dat ik daar nooit mijn ogen voor gesloten heb. Op een gegeven moment kwam ik er zelf bij instanties niet meer doorheen. Regelingen konden getroffen worden, maar niet zodat wij dit konden betalen. En dit terwijl ik zelf op dat moment werkte op een plek waardoor ik kon praten als brug man, alleen kwam ik er nu ook niet meer door.

Toen kwamen wij op een punt om hulp te zoeken. We hadden er namelijk geen zin in om verplicht in een sanering terecht te komen. Naar mijn mening hebben wij op tijd hulp gezocht bij Es. Ik wou niet zomaar een grote instantie waar je telkens iemand anders te spreken kreeg. Es leek ons daarom dan ook een mooie oplossing.

Met lood in mijn schoenen, contact opgenomen met Es. Wat een fijn gesprek! En binnen een aantal dagen stond de afspraak al met Es. Na het gesprek met Es viel er zo een last van onze schouders. Al was het niet gemakkelijk om je bloot te geven en je hebben en houden over te dragen. Maar ik zou het zo opnieuw doen.

De rust die wij gekregen hebben is zo veel waard. Niet dat alles opgelost is nu, maar het is zo fijn dat je weet dat Es er alles aan zal doen om de financiën zo te regelen dat wij er beter van worden.

Natuurlijk is het afgelopen jaar niet gemakkelijk geweest. Roeien met de riemen die je hebt. Maar wel weet ik dat als er iets is ik altijd contact kan opnemen.
Laatst hand ik bijvoorbeeld mijn stofzuiger kapot. En zó fijn, Es zorgt dat er iets opzij staat zodat dat ook gekocht kan worden als het nodig is. Het klinkt misschien gek, maar ik was blij als een kind, en dát met een nieuwe stofzuiger.

We zijn op dit moment nog instanties aan het afbetalen. En we zijn er nog niet. Alles op zijn tijd…Uiteindelijk komt alles weer goed.

Es geeft mij zekerheid en niets is haar te veel, zeker toen ik haar hulp vroeg voor baby kleren. Je zult misschien denken, een 4e kind in deze situatie. Maar ik kijk vooruit. Onze kinderen komen ondanks dit niets te kort. Ik heb voordat wij in financiële problemen kwamen zelf de kleren van onze 2 oudste kinderen weg gedaan om anderen te helpen. En nu, was ik diegene die zijn trots opzij moest zetten om hulp te vragen. Maar wat ben ik in een warm bad terecht gekomen. Ongelofelijk hoe mensen elkaar willen helpen

Wij gaan de komende tijd nog wel even klant zijn bij Es, maar dat vind ik nu totaal niet meer erg. Iedere maand is er weer een. En beetje bij beetje wordt de stapel minder….

Betere tijden komen er aan, dankzij Es!”

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s